Prof. Ralf Zimmermann erhält von der Universität Ostfinnland die Ehrendoktorwürde

Urte Zimmermann mit dem Preisträger Prof. Ralf Zimmermann

Dem Leiter des Departments LL&M wird von der Fakultät für Naturwissenschaften und Forstwirtschaft der Universität Ostfinnlands in Kuopio die Ehrendoktorwürde verliehen. Die Zusammenfassung der Universität lautet:

Professor Ralf Zimmermann at the University of Rostock in Germany has years of experience in active and multidisciplinary collaboration with several University of Eastern Finland research groups. Professor Zimmermann’s field of research is analytical chemistry and he focuses on mass spectrometry in particular. He is also Director of the Joint Mass Spectrometry Centre at Helmholtz Zentrum München. Professor Zimmermann’s research addresses, e.g., the health effects of atmospheric particles.

Wir gratulieren recht herzlich zu dieser Auszeichnung!